czwartek, 24 maja 2018

PRZEDPREMIEROWO - "BEZ LĘKU" - Mia Sheridan


Autor: Mia Sheridan 
Tytuł: "BEZ LĘKU"
Liczba stron: 330
PREMIERA: 06.06.2018
Wydawnictwo: Otwarte 

Mia Sheridan to niekwestionowana królowa współczesnych romansów.  Jest także autorką,  której książki wiodą prym na moim blogu.  Uwielbiam jej styl i te do bólu słodkie i pełne pasji historie miłosne. 

"Bez lęku" to książka zagadka. Po kliknięciu na tytuł przeniesiecie się na stronę wydawcy, gdzie macie opis fabuły. Podobna do poprzedniczek,  a jednocześnie tak bardzo inna.  Podoba mi się problem,  który poruszyła w tej powieści autorka.  Myślę,  że tym tytułem dała wielu osobom nadzieję na szczęście i lepsze jutro, pomimo barier jakie umysł człowieka sam sobie stwarza. 

"Miłość odnajdzie cię nawet w najgłębszym mroku"

Epilog musiałam przeczytać dwa razy i do dzisiaj nie jestem pewna co tak naprawdę wydarzyło się w tej książce.  Zazwyczaj Sheridan daje nam piękne zakończenie,  rozwiewające wszystkie wątpliwości i wyczerpująco opisujące przyszłość bohaterów.  Mól książkowy odkłada taką powieść i usatysfakcjonowany idzie spać. I wiecie co? Tym razem autorka też tak zrobiła,  a mimo to każdy czytelnik inaczej odbierze tę historię.  Tym razem nie mogłam pójść spać,  musiałam myśleć,  myśleć i jeszcze raz myśleć. I tak w sumie rozmyślam sobie do dziś.

Bardzo podobało mi się to zacieranie granic w powieści.  Rzeczywistość miesza się z tajemniczością i ułudą. Mia Sheridan trochę wodzi nas za nos.  Czytając w internecie opinie o książce natknęłam się na wpis osoby,  która czytała "Midnight Lily"  w oryginale i napisała,  że odczucia względem tej powieści zależą od wrażliwości danej osoby.  Im bardziej człowiek wrażliwy,  tym głębiej będzie przeżywał historię Lily i Holdena.  Zgadzam się z tą opinią. 

Podsumowując,  "Bez lęku" to historia niejednoznaczna,  pełna uczuć,  tajemnic i cierpienia.  Klimatyczna,  bo większość scen ma miejsce w głębi lasu,  z dala od cywilizacji i ludzkich siedzib.  Gratka dla fanów autorki,  a zarazem zaskoczenie. Dla jednych pozytywne,  a dla innych negatywne.  Zdecydowanie musicie przekonać się sami.  

Moja ocena: 8/10

Inne powieści autorki:

8 komentarzy:

  1. Chętnie przeczytam, lubię takie klimaty ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chcę przeczytać tę książkę.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Choć klimaty nie są mi bliskie, z chęcią przeczytam tą książę!
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeśli pojawi się w mojej bibliotece być moze do niej zajrzę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam autorkę i nie mogę się doczekać aż przeczytam tę książkę. Czytałam o niej bardzo wiele i to tylko pozytywnie. Najbardziej ciekawi mnie właśnie to, że ta książka jest inna. Ciągle się zastanawiam o co chodzi tak naprawdę :D Do tego jestem bardzo wrażliwa, więc czuję, że będzie to książka dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie jestem pewna, czy o tytuł dla mnie, ale chciałabym wreszcie się przekonać, za co ludzie tak cenią twórczość tej autorki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zdecydowanie chcę się przekonać sama :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi naprawdę bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad :)
Staram się odpowiadać na wszystkie Wasze komentarze choćby taką oto uśmiechniętą buźką ";)", która oznacza, że dziękuję za komentarz i poświęcony czas ;)