środa, 31 stycznia 2018

"JULIA ZACZYNA OD NOWA" - Katarzyna Misiołek


Autor: Katarzyna Misiołek
Tytuł: JULIA ZACZYNA OD NOWA
Liczba stron: 416
Wydawnictwo: Muza
Data wydania: 06.12.2017

Uwielbiam książki Katarzyny Misiołek.  Wiem co mówię,  przeczytałam wszystkie i nadal z niecierpliwością czekam na każdą kolejną powieść.  Polscy autorzy zaskakują mnie od dłuższego czasu i są to naprawdę bardzo pozytywne doświadczenia.  

Bohaterką najnowszej powieści jest 46-letnia Julia.  Kobieta jest rozwiedziona,  ma dwie dorosłe córki i siostrę,  z którą ostatnio ma bardzo sporadyczny kontakt.  W skład rodziny wchodzi także bardzo upierdliwa matka Julii,  która myśli,  że kobieta wciąż ma 16 lat i jest zobowiązana słuchać jej rad na każdym kroku,  a co więcej wprowadzać je w życie.  Życie bohaterki to nieustanna gonitwa.  Praca,  córki,  wnuczka i matka zajmują cały jej czas,  a kobieta dość potulnie się na to godzi.  

W swojej najnowszej książce Katarzyna Misiołek porusza bardzo ważny temat tak zwanego pokolenia "sandwich".  Dorośli ludzie, którzy teoretycznie mają przed sobą fajny okres w życiu,  tak naprawdę żyją dla innych.  Roszczeniowe dzieci,  wnuki,  schorowani rodzice nie pozostawiają im czasu na relaks.  Wieczna gonitwa i próby pogodzenia wszystkich obowiązków stają się w pewnym momencie nie do zniesienia,  wywołują żal i niesmak, szczególnie w sytuacjach,  gdzie nasi bliscy nie doceniają tej pomocy.  Do powyższego tytułu podeszłam bardzo osobiście,  bo choć jestem młodsza od bohaterki to doskonałe wiem jak to jest być "sandwichem".  

Podsumowując,  z pod pióra Pani Katarzyny wyszła kolejna świetna,  życiowa i prawdziwa historia.  Akcja powieści toczy się w obecnej porze roku,  więc mamy trochę zimowych klimatów.  Zróbcie sobie ulubioną herbatę,  sięgnijcie po ciepły koc i poznajcie Julię i jej wymagającą rodzinkę.  Moim zdaniem naprawdę warto.  
Moja ocena: 8/10

Inne powieści Katarzyny Misiołek:
NIEKOCHANA / OSTATNI DZIEŃ ROKU / DZIEWCZYNA, KTÓRA PRZEPADŁA / IRONIA LOSU / NIE PODCHODŹ BLIŻEJ / JULIA ZACZYNA OD NOWA 

15 komentarzy:

  1. Ja też bardzo cenię sobie książki Kasi. Ta jest bardzo życiowa.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś nie doceniałam polskich autorów, sama nie wiem dlaczego? Jak do tej pory przeczytałam tylko dwie pozycje Kasi, musze rozejrzec się za innymi. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Robiłam dokładnie to samo. Były lata, że nie przeczytałam ani jednej pozycji z pod pióra naszych twórców. Teraz nadrabiam. Właśnie się biorę za nową Sochę :)

      Usuń
  3. Szczerze...to tak średnio mam ochotę na tę powieść. A skoro nie ma wielkiego pociągu to i szanse przeczytania małe :(

    OdpowiedzUsuń
  4. O autorce słyszałam dużo dobrego, ale jeszcze żadnej jej książki nie czytałam. Tą nie specjalnie jestem zainteresowana, więc raczej się nie skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Okładka przyciąga wzrok i mimo że klimatycznie nie moje klimaty to z chęcią sięgnęłabym po tę książkę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam w domku, czeka w kolejce i ciezze sie ze tak wysoko ja cenisz :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zapowiada się calkiem dobrze :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam tylko znakomitą "Ironię losu" tej autorki. Chętnie skuszę się na książkę, którą polecasz.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi także Ironia losu bardzo przypadła do gustu. Większość osób nie polubiła bohaterki i oceny były niższe, ale moim zdaniem ona nie była tam po to, aby ją lubić :) Pozdrawiam i polecam Julię.

      Usuń

Będzie mi naprawdę bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad :)
Staram się odpowiadać na wszystkie Wasze komentarze choćby taką oto uśmiechniętą buźką ";)", która oznacza, że dziękuję za komentarz i poświęcony czas ;)