sobota, 8 lutego 2014

Cassandra Clare - "Miasto popiołów"


Autor: Cassandra Clare
Tytuł: Miasto popiołów (tom 2)
Liczba stron: 528
Wydawnictwo: MAG

Drugi tom Darów Anioła za mną. Świetna książka. Muszę przyznać, że druga część podobała mi się bardziej niż pierwsza. O fabule nie będę się dużo rozpisywać, ponieważ skoro to już drugi tom domyślam się, że większość osób mniej więcej ją zna. Co nowego u Nocnych Łowców?

W instytucie pojawiają się nowe postacie. Maryse Lightwood, mama Aleca i Isabelle, a wraz z nią ich młodszy braciszek Max. Inkwizytorka - Imogen Herondale. Od razu rzuca się w oczy, że kobieta nienawidzi Jace'a. Dlaczego? To nie koniec kłopotów. Mama Clary - Jocelyn - magicznie wprowadzona w stan śpiączki nadal nieprzytomna przebywa w szpitalu. Zaczynają ginąć Podziemni. Najpierw młody czarownik, następnie faerie i młody likantrop (wilkołak). O wszystkie zbrodnie zostają oskarżone Nocne Dzieci, czyli wampiry. Czy słusznie? Cisi Bracia zamieszkujący Miasto Kości także mają kłopoty... Gdzie podziewa się Valentine? Czy ma z tym wszystkim coś wspólnego?

Błyskotliwe dialogi, ciągła akcja, mnóstwo nowych informacji o bohaterach. Czytelnik ma zapewnione emocje przez cały czas. Jace jak zwykle uroczy, arogancki i pewny siebie. Uwielbiam go. Poznajemy także bliżej czarownika Magnusa Bane'a, który ratuje naszych bohaterów z niejednych kłopotów. Jego również uwielbiam. Nadal mamy do czynienia z miłosnym trójkątem Clary-Jace-Simon. Ich rozterki sercowe są bardzo zabawne. W drugim tomie dzięki Królowej Jasnego Dworu, Clary jak i Jace odnajdują w sobie nowe, nieznane i zupełnie niezwykłe umiejętności. Simon również się zmienia. Czy w związku z tą zmianą jego przyjaźń z Clary przetrwa? Końcówka zaskakująca. Clary poznaje osobę, od której ma szansę dowiedzieć się jak wybudzić mamę z magicznej śpiączki.

Szkoda, że nie mam kolejnej części, od razu bym się za nią zabrała. Polecam wszystkim, którzy tak jak ja uwielbiają świat magii, gdzie wszystko może się zdarzyć i gdzie wyobraźnia pracuje na najwyższych obrotach.

Najbardziej intrygująca postać? Dla mnie zdecydowanie Wielki Czarownik Brooklynu MAGNUS BANE.


Na zdjęciu aktor Godfrey Gao, grający w filmie postać Magnusa.

Cytaty z książki wywołujące uśmiech na mojej twarzy podczas czytania:

  • "- Czy on cały czas tak stoi przy oknie i mamrocze coś o krwi? - Nie. czasami robi to siedząc na kanapie."

  • "- Powiedz Isabelle, że nie. - Ale ona uważa, że to dobry pomysł - zaprotestował Alec. - Więc powiedz jej nie dwa razy."

  • "Dopóki istniała na świecie kawa, co złego mogło się wydarzyć?"

  • "- A więc jest pan ojcem Clary - powiedział. - Bez obrazy, ale rozumiem dlaczego ona pana nienawidzi. - Dlaczego? - Bo widać, że jest pan psychopatą."

  • "Alec spojrzał na nią i pokręcił głową. - jak to robisz, że nie masz na sobie błota? - zapytał. Jego siostra wzruszyła ramionami. - Mam czyste serce - odparła filozoficznie. - To odpycha brud."

Podobają mi się nowe okładki serii. A Wam? Pozdrawiam :)


Moja ocena: 8/10

Ta recenzja bierze udział w wyzwaniu: "Historia z trupem" ,"Kończę serie wydawnicze" oraz "Czytam opasłe tomiska"

21 komentarzy:

  1. Muszę w końcu rozpocząć przygodę z Clare, długo się już przymierzam, ale jakoś nie mogłam zacząć, planuję niedługo kupić pierwsze trzy tomy i zacząć czytać, bo czuję się trochę dziwnie nie znając serii, którą zachwyca się tak wiele osób ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Za dużo jest książek, ciągle coś nowego wpada w ręce, ale naprawdę polecam :) ja się zabieram za Akademię Wampirów, bo się też przymierzałam "milion lat" :D

      Usuń
  2. Warto przeczytać, chociażby dla tego cytatu z kawą :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prawda :D miód na duszę dla wszystkich kawoszy w tym dla mnie :D

      Usuń
  3. Nowe okładki zdecydowanie są ładniejsze, niż te poprzednie.
    Czytałam już jakiś czas temu, przyjemna seria, ale wątpię, żebym miała po nią sięgnąć jeszcze kiedyś:)
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasem "raz" w zupełności wystarczy :D dziękuję za komentarz, pozdrowiania :D

      Usuń
  4. Widzę, że to będzie kolejna seria, z którą trudno będzie mi się rozstać :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cytaty faktycznie zabawne, ale do fantastyki na razie mnie nie ciągnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dialogi pomiędzy bohaterami bardzo fajne :) mnie też kiedyś fantastyka odstraszała i to bardzo, sama nie wiem kiedy to się zmieniło :)

      Usuń
  6. To seria, ktora naprawde chce przeczytac! I to jak!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowna książka, jak i cała seria <3

    Pozdrawiam, Anath

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam za sobą pięć części i z niecierpliwością wyczekuję ostatniej, wieńczącej całą historię. Jestem ciekawa, co też na sam koniec przygotowała dla czytelników pani Clare :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Marzy mi się ta seria... marzy bardzo!

    OdpowiedzUsuń
  10. czytałam już wiele pozytywnych opinii na temat tej książki, ale kolejna seria mnie jednak nie przekonuje. widziałam film nakręcony na podstawie pierwszej części i nie do końca to u mnie "zagrało".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja tego filmu nie znoszę, kompletna klapa, mój błąd, że najpierw obejrzałam, potem przeczytałam książkę (dostałam w prezencie), moja mina po wyjściu z kina - bezcenna :D byłam zdegustowana..nie wiem jak chcą nakręcić drugą część, skoro książka kończy się inaczej, a film zupełnie inaczej:) ja się nie wybiorę, zostaję przy książkach :))))

      Usuń
  11. taka świetna książka? raany julek a ja jeszcze nie przeczytałam :(
    czemu taka gapa ze mnie? :*

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi naprawdę bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad :)
Staram się odpowiadać na wszystkie Wasze komentarze choćby taką oto uśmiechniętą buźką ";)", która oznacza, że dziękuję za komentarz i poświęcony czas ;)