wtorek, 28 stycznia 2014

Kurczak na butelce z piwem :)

Miało być o książkach, ale nie mogłam się powstrzymać. Tym bardziej, że stawiam pierwsze kroki w gotowaniu. Więc od czasu do czasu chyba będzie jakiś przepis. Dziś przygotowaliśmy z mężem pysznego kurczaka (ja się bardziej przyglądałam) i chcemy podzielić się z Wami przepisem !

SKŁADNIKI:                                                              
  • 1 kurczak (1,5-2kg)
  • 1 butelka piwa 
  • 0,5 kg marchewki
  • 1 kg ziemniaków

MARYNATA:

  • 4 łyżki oleju
  • 1 łyżeczka papryki słodkiej
  • 0,5 łyżeczki papryki ostrej
  • łyżeczka przyprawy kebab-gyros
  • 0,5 łyżeczki soli
  • szczypta pieprzu
  • 0,5 łyżeczki majeranku
  • 5 ząbków czosnku (przeciśniętych przez praskę)


WYKONANIE:

Kurczaka myjemy, osuszamy papierowym ręcznikiem. Składniki marynaty łączymy ze sobą, nacieramy kurczaka, zakrywamy folią aluminiową i odstawiamy na kilka godzin do lodówki (u nas stał 2 godziny, bo się nam spieszyło).





Butelkę z piwem myjemy w ciepłej wodzie, tak aby pozbyć się naklejek. Połowę piwa odlewamy do szklanki (będziemy tym potem polewać kurczaka w trakcie pieczenia). Obieramy marchew i ziemniaki. Marchewkę kroimy w talarki, a ziemniaki w plasterki. Zamarynowanego kurczaka wkładamy na butelkę z piwem, tak aby na zewnątrz wystawała szyjka butelki. Kurczaka ustawiamy na blaszce do pieczenia (wyłożonej folią aluminiową), warzywa posypujemy ziołami prowansalskimi (lub innymi ulubionymi przyprawami) i układamy na blaszce wokół kurczaka. 

Tak przygotowanego kurczaka wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 180 st. C z termoobiegiem i pieczemy około 1,5 godziny. Od czasu do czasu kurczaka podlewany pozostałym piwem.


Ostatecznego zdjęcia niestety nie mamy, spieszyło się nam do jedzenia. Gotowy kurczak jest soczysty, pyszny, łatwy w przygotowaniu i przepięknie pachnie :) smacznego !


4 komentarze:

  1. Brzmi apetycznie .... :)))) słyszałam kiedyś o tym przepisie ale nie miałam okazji wypróbować... Ale przy najbliższej okazji zrobie to :D Może mój kochany polubi kurczaka...? Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Muszę koniecznie wypróbować w najbliższym czasie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. dziewczyny to jest naprawdę pycha :D polecam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. jadłam! jest tai mięciutki i kruchutki :) rozpływa się w ustach :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi naprawdę bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad :)
Staram się odpowiadać na wszystkie Wasze komentarze choćby taką oto uśmiechniętą buźką ";)", która oznacza, że dziękuję za komentarz i poświęcony czas ;)