sobota, 26 sierpnia 2017

"FELICIA ZAGINĘŁA" - Jorn Lier Horst


Autor: Jorn Lier Horst 
Tytuł: FELICIA ZAGINĘŁA
Cykl: William Wisting 
(tom 2) 
Seria: Mroczny zaułek 
Liczba stron: 354
Wydawnictwo: Smak Słowa
Data wydania: 16.08.2017

Kolejny raz na moim blogu króluje Jorn Lier Horst. Były policjant, twórca świetnej serii kryminałów o Williamie Wistingu. Myślę, że dawna profesja przyczyniła się do tego, iż autor pisze tak dobrze, realnie i zajmująco. Tym razem inspiracją dla nowej powieści stał się wątek zaginięć. Temat bardzo ważny, trudny i niestety nagminnie aktualny. 

Każde zaginięcie kryje jakąś historię, tajemnicę, motyw. Śledczym nie zawsze udaje się odkryć, co stało się z poszczególnymi osobami. To właśnie przydarzyło się Felicii, która jak mówi tytuł zaginęła. Stało się to dwadzieścia pięć lat temu i sprawa prawie uległa przedawnieniu, ale w wyniku prac budowlanych ciało kobiety zostało odnalezione. Równocześnie w toku wydarzeń zaginęła inna młoda kobieta. William Wisting i jego zespół stają na głowie i walczą z czasem, aby rozwiązać obie sprawy. 

Horst ukazuje czytelnikom jak ciężka jest praca zespołu dochodzeniowego. Okrojony budżet, brak ludzi i czasu sprawiają, że pewne sprawy stają się priorytetowe, a inne schodzą na boczny tor. Komisarz Wisting został wykreowany na człowieka sumiennego, gorliwego i uczciwego, tak więc dosłownie "wychodzi ze skóry", aby obu sprawom poświęcić czas i pozyskać wszystkie możliwe środki. Czas działa niekorzystnie na pracę policjantów, a ślady zbrodni dawno zatarł czas. Wszystkie książki autora czyta się błyskawicznie i powyższy tytuł nie jest wyjątkiem. Ciekawy temat, misterna, wciągająca intryga, walka z czasem. Jednocześnie autor podsuwa nam "smaczki" z codziennego życia komisarza, jego walkę z nadwagą, troskę o dzieci czy lekkie zadurzenie się w nim przez koleżankę z zespołu. Wszystko to sprawia, że Wiliam Wisting staje się bliski czytelnikowi i chcemy wiedzieć o nim coraz więcej.

"Felicia zaginęła" to ósma wydana w Polsce książka autora. Przypisana została jako tom drugi. Przypominam, że kolejność czytania poszczególnych powieści nie ma znaczenia. Jednocześnie lada moment na rynku ukaże się całość, czyli jedenaście tomów i każdy czytelnik będzie mógł sam decydować o kolejności czytanych tytułów. Pod koniec roku ukaże się kolejny wyczekiwany tytuł "Gdy sztorm nadchodzi". Z jednej strony nie mogę się już doczekać, a z drugiej chciałabym to wszystko rozciągnąć w czasie, bo będzie mi bardzo smutno, że tytułów do przeczytania jest coraz mniej. Szalenie polubiłam Wistinga i ciężko będzie mi się z nim pożegnać. 

Moja ocena: 8/10

Cykl o Williamie Wistingu:

GDY MROK ZAPADA / KLUCZOWY ŚWIADEK / FELICIA ZAGINĘŁA / SZUMOWINY / POZA SEZONEM / PSY GOŃCZE / JASKINIOWIEC / ŚLEPY TROP

22 komentarze:

  1. Na pewno się z tą książką zapoznam, jak tylko skończę czytać Kluczowego świadka :).

    Pozdrawiam
    zakladkadoksiazek.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie kochana :) Kluczowego świadka też super wspominam :)

      Usuń
  2. Skoro główny bohater jest tak sympatyczną postacią wykreowaną na człowieka z krwi i kości, to nie wyobrażam sobie, żeby lektura tej książki mogła być zła. Z chęcią przeczytam powyższą pozycję, gdyż mam już jej tytuł zapisany, a Twoja recenzja wzbudziła jeszcze większą część jego przeczytania.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie dla mnie. :/
    Buziaki,
    StormWind z bloga https://cudowneksiazki.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie mój klimat, ale wiem komu polecić ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Cały czas zabieram się za Horsta, bo po przeczytaniu jednego tomu mam ochotę na więcej i jakoś mi nie po drodze. Za dużo książek do czytania :D

    OdpowiedzUsuń
  6. Wielokrotnie słyszałam o tym autorze, a jednak wciąż nie sięgnęłam po jego książki. Wydaje się, że to duży błąd, bo umykają mi niezłe kryminały :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Są naprawdę dobre, już zaczynam się smucić, że niedługo koniec serii :(

      Usuń
  7. Ja nie czuję takich powieści, ale ciesze się, że Ci się podobało :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam jeszcze żadnej książki tego autora, ale po tej recenzji z chęcią się zapoznam z powyższą pozycją, tym bardziej, że to moje klimaty :)

    Pozdrawiam
    ver-reads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. O, wydaje mi się, że to dosyć nietypowe podejście do fabuły - w sensie spojrzenie na dochodzeniówkę od innej strony. I to wędrowanie od jednej sprawy do drugiej! Być może książka jest ciekawa :).
    Pozdrawiam i zapraszam do nas na rozdanie!
    #SadisticWriter

    OdpowiedzUsuń
  10. Mam w planach książki Horsta :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi naprawdę bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad :)
Staram się odpowiadać na wszystkie Wasze komentarze choćby taką oto uśmiechniętą buźką ";)", która oznacza, że dziękuję za komentarz i poświęcony czas ;)