sobota, 3 lutego 2018

"KOBIETA W OKNIE" - A.J. FINN


Autor: A.J. FINN
Tytuł: KOBIETA W OKNIE
Liczba stron: 416
Data wydania: 02.02.2018 
Wydawnictwo: W.A.B.

W dniu wczorajszym odbyła się premiera szeroko reklamowanego thrillera o chwytliwym tytule "Kobieta w oknie". Miałam przyjemność przeczytać książkę już w styczniu i był to pierwszy przeczytany przez mnie tytuł w roku 2018. Spodziewałam się mocnej, wciągającej lektury... 

Anna Fox, spędza dni, pijąc za dużo wina, oglądając stare filmy, wspominając szczęśliwsze czasy… i szpiegując sąsiadów. Pewnego wieczoru widzi coś, czego nie powinna. Wie, co widziała? A może to tylko jej wyobraźnia? Kto jest w niebezpieczeństwie? Kto jest niebezpieczny? Książkę, oprócz Stephena Kinga, polecają też takie sławy thrillerowego świata jak Tess Gerritsen i Gillian Flynn.

Po lekturze "Kobiety w oknie" muszę z przykrością stwierdzić, że thrillery psychologiczne kompletnie przestały mnie zaskakiwać. Wspomniany gatunek już wcześniej odrobinę mnie męczył, a "Kobieta" po prostu przelała czarę goryczy. Zdecydowanie jestem typem czytelnika lubującego się w masakrze, krwi i innych okropieństwach, a psychologiczne aspekty pozostawiam innym. Pokrótce spróbuję Wam wyjaśnić co zepsuło mi radość z lektury. Jak każdy mól książkowy staram się wcześniej zdobyć jakieś informacje na temat książki, którą planuję przeczytać. Szukam informacji o autorze, sprawdzam opinie na stronie "Lubimy czytać". Na tym właśnie portalu już w styczniu była jedna recenzja "Kobiety w oknie". Bardzo długa recenzja. Tak naprawdę było to streszczenie i kiedy się zorientowałam, że to coś jest tym czym jest, nie miałam już radości z lektury. Ja sama piszę tylko i wyłącznie hobbystycznie, ale apeluję do Was wszystkich... Po co te streszczenia i spojlery? Nie psujcie innym radości z czytania, podkręcajcie klimat czytanych książek, ale nie streszczajcie ich!

Mimo przeczytanego wcześniej streszczenia kontynuowałam lekturę i nagle zaczęło się robić ciekawie. Powiem więcej - było wielkie wow. Po owym wow, nuda, nuda, nuda, a potem kolejne wow i tak mniej więcej wyglądała lektura "Kobiety" w moim wykonaniu. Nie jest to moja ulubiona powieść, a zarazem oczywiście nie jest najgorszą książką jaką czytałam. Pamiętajcie, że ilu czytelników tyle opinii. 

Jednocześnie chciałam Wam opowiedzieć o bardzo fajnej akcji związanej z książką. Mianowicie - na "Kobietę w oknie" można trafić w kawiarniach, barach, centrach handlowych, komunikacji miejskiej i innych, zaskakujących lokalizacjach. Część egzemplarzy ukrył biorący udział w akcji aktor Borys Szyc: Zainspirowała nas Emma Watson, która w ramach promowania czytelnictwa zostawiała książki na ulicach Londynu, Paryża i Nowego Jorku. My roznieśliśmy po całej Warszawie jeden z najbardziej wciągających thrillerów ostatnich lat – licząc, że wpadnie w ręce kogoś, kto na co dzień unika książek. I że taka znaleziona przez przypadek Kobieta w oknie będzie świetną zachętą, żeby zacząć czytać. Ja sam dałem się wciągnąć i nie mogę się doczekać, aż ktoś przypadkiem na nią natrafi i zabierze do domu”.

"Kobiety w oknie" można szukać na ulicach Warszawy od 29 stycznia. Serdecznie Was zachęcam do rozglądania się za nią. Szukajcie, przeglądajcie, czytajcie, dajcie znać co myślicie. Za kilka dni zapraszam Was na recenzję innego thrillera wydawnictwa W.A.B., który dla odmiany bardzo przypadł mi do gustu.    

Moja ocena: 5/10

35 komentarzy:

  1. Szkoda, że nie do końca spełnia Twoje oczekiwania. Ja również mam ją w planach.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooooo też tego nie lubię i popieram! Recenzja to nie to samo co streszczenie!
    Szkoda, że się zawiodłaś!
    Buziaki kochana :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wściekłam się po przeczytaniu tej "recenzji". Tym bardziej, że na stronie lubimy czytać istnieje możliwość oznaczenia, że to spam...

      Usuń
  3. Jak na taką promocje, dość marna ta historia...
    Raczej nie przeczytam na ten moment.

    OdpowiedzUsuń
  4. Sporo zainwestowali w tę książkę. Mam na nią wielką ochotę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, promocja jest szalenie ciekawa. Niestety ja tym razem jestem bardziej na nie niż na tak :(

      Usuń
  5. Właśnie czytam, jestem w srodku i mnie szalenie interesuje :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My się ostatnio mijamy z lekturami :* Byłam przekonana, że Kobieta się Tobie spodoba :)

      Usuń
  6. Dobrze, że jednak sobie odpuściłam tę powieść, a już zaczęłam żałować, gdy dostałam info o akcji na ulicach Warszawy :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Dlatego ja nie czytam opinii na LC przed skończeniem książki;p Coś strasznego takie spoilery. Książkę mam w planach, chociaż podejrzewam, że będę zawiedziona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była tylko jedna i byłam taka ciekawa, że zaczęłam czytać. To był błąd :(

      Usuń
  8. Pierwsza część powieści trochę mnie zmęczyła, druga okazała się o wiele ciekawsza. Ja również lubię krew i masakrę, ale nieco psychologii od czasu do czasu nie zaszkodzi :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ostatnio wszędzie ta książka się pojawia, mam ją na oku.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Promocja ma bardzo szeroki zasięg i generalnie jest bardzo fajna. Książka też ma wielu fanów :)

      Usuń
  10. Bardzo fajna recenzja! Tak, te spojlerowe recenzje potrafia zepsuć całą zabawę ;x

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie słyszałam o tej książce, ale póki co nie mam zamiaru jej czytać. Tym bardziej, że Tobie nie przypadła do gustu.
    Serdecznie pozdrawiam.
    www.nacpana-ksiazkami.blogspot.de

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ostatnio nie po drodze mi z thrillerami psychologicznymi... Pozdrawiam :) :)

      Usuń
  12. Szczególnie w przypadku takich książek jak Kobieta w oknie streszczanie fabuły to złooo. :( Przykro mi , że przez to nie miałaś przyjemności z lektury. Mi się książka podobała, ale faktycznie mogłaby mieć szybszą akcję momentami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolejna propozycja wydawnictwa mi to wynagrodziła na szczęście :)

      Usuń
  13. Słyszałam o tej książce i widziałam filmik z Borysem Szycem, ale chyba nie jest ona dla mnie. Streszczenia książek przed lekturą działają na mnie jak płachta na byka. Co innego zachęcić do czytania, uchylić rąbka, ale nie zdradzać tajemnicy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Otóż to :( Zawsze też można oznaczyć na stronie, tam jest taka opcja, że są spojlery, ale widać, że mało osób z tego korzysta. Pozdrawiam :)

      Usuń
  14. Rzeczywiście akcja promująca książkę była świetna! Ja jeszcze nie czytałam, ale już niedługo to się zmieni.
    Kinga

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będzie to dla Ciebie udana lektura :)

      Usuń
  15. Będę ją czytać :) dziś dostałam propozycję zrecenzowania :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Super akcja, czas rozpocząć poszukiwania ;) Z thrillerów polecam "Kredziarza", o ile jeszcze nie miałaś okazji go czytać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam okazji, dzięki za polecenie, zaraz zerknę na L.C. o czym jest :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  17. Akcja promująca książkę bardzo mi się podoba.
    Co do "recenzji z LC" to współczuję. Sama czytam je tylko u sprawdzonych recenzentów, przynajmniej wtedy, kiedy planuje w krótkim czasie czytanie danej książki.
    Po kobiete w oknie póki co nie sięgnę, tym bardziej, że jak piszesz jakoś bardzo Cię nie wciągnęła. Chociaż ja wolę te psychologiczne aspekty niż masakry:)

    OdpowiedzUsuń
  18. Dlatego staram się nie czytać opinii na ,,Lubimy czytać" tuż przed lekturą :) Ale na książkę mimo wszystko i tak mam chęć ;P

    OdpowiedzUsuń
  19. Pozytywnie zaskoczyłaś mnie swoją opinią. Zastanawiałam się nad przeczytaniem Dziewczyny w oknie, ale po przeczytaniu Twojego postu, raczej odpuszczę sobie jej lekturę. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi naprawdę bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad :)
Staram się odpowiadać na wszystkie Wasze komentarze choćby taką oto uśmiechniętą buźką ";)", która oznacza, że dziękuję za komentarz i poświęcony czas ;)