wtorek, 14 marca 2017

PRZEDPREMIEROWO - "MAGIA OLEWANIA" - Sarah Knight

Autor: Sarah Knight
Tytuł: MAGIA OLEWANIA 
Wydawnictwo: Muza
Liczba stron: 208
PREMIERA: 15.03.2017 

Sarah Knight inspirowana Marie Kondo i jej poradnikiem "MAGIA SPRZĄTANIA" postanowiła stworzyć swój własny poradnik pod podobnym tytułem, a mianowicie "MAGIA OLEWANIA". Autorka pierwszego poradnika jest znana zarówno mi jak i mojemu mężowi, który uwielbia porządek. Na tym właśnie skupia się Kondo - porządek w szafie i domu = porządek w życiu. Być może coś w tym jest, aczkolwiek ja, wieczna bałaganiara i panikara jestem bliższa teorii Knight, która w skrócie brzmi - porządek w życiu zaczynamy od porządków w głowie. 

W swojej krótkiej publikacji autorka nie namawia nas do bycia niemiłym i złośliwym, czy też, jak może sugerować tytuł, do olewania ważnych dla nas zdarzeń i ludzi. Wręcz przeciwnie, skupia się na kulturze osobistej i sztuce eleganckiego i świadomego mówienia NIE. Osobiście oduczyłam się już robienia wszystkiego pod dyktando innych, ale wiem, że jest mnóstwo osób, którym ciężko sobie poradzić z natłokiem oczekiwań wobec innych. Skutkuje to wiecznym niezadowoleniem z siebie i całą gamą przykrych emocji, które "zjadają" człowieka od środka. 

Knight przedstawia nam bardzo prostą i znaną filozofię, nic odkrywczego, ale na pewno sami wiecie, że czasem najprostsze rozwiązania są tymi najtrudniejszymi do zrealizowania. Myślę, że taki poradnik byłby doskonałym prezentem dla osób, które stale żyją pod presją rodziny, przyjaciół, teściów, pracy czy otoczenia. Nawet jeśli po przeczytaniu stwierdzą, że to bardzo proste i banalne prawdy, sam tytuł może im uświadomić powagę ich problemu. Każdy z nas czasem "na odczepnego" zgadza się na rzeczy, na które tak naprawdę nie ma ochoty. Warto jednak nauczyć się odmawiać bez wyrzutów sumienia. Nie wszyscy musimy się ze sobą zgadzać, co wiąże się z tym, że nie wszyscy musimy lubić to samo i uczestniczyć w spotkaniach z ludźmi, których nie lubimy oraz robiąc rzeczy, których tak naprawdę nie chcemy robić. Rewolucja zawsze zaczyna się w naszej głowie, a powyższy poradnik może pomóc Wam zrobić pierwszy krok.

Premiera już jutro, a całą pozycję chciałabym podsumować poniższym obrazkiem :) 



Sarah Knight – amerykańska pisarka przez lata związana z Nowym Jorkiem. W 2000 roku ukończyła z wyróżnieniem studia na Harvardzie. Kolejne piętnaście lat spędziła, pracując jako redaktor dla największych nowojorskich domów wydawniczych. Po zakończeniu kariery korporacyjnej w 2015 roku postanowiła napisać książkę „Magia olewania”, która od razu uplasowała się na szczycie amerykańskich list sprzedaży. Obecnie pracuje jako wolny strzelec, redagując teksty dla autorów oraz wydawnictw. Mieszka z mężem w domu na Dominikanie. Olewa zimę.

11 komentarzy:

  1. Przyznam, że już sam tytuł tej książki mnie intryguje.

    OdpowiedzUsuń
  2. U mnie również ten tytuł zagościł :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie byłam przekonana do tej publikacji, ale teraz chyba się przełamię :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Obrazkowe podsumowanie tej ksiażki najbardziej do mnie przemówiło :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Jak nie czytam poradników czy innych tego typu książek to za tę chętnie bym się wzięła. Chociaż nie mam również problemów z mówieniem nie ;)
    A z obrazkiem się zgadzam!

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja nie przepadam za tego typu książkami, ale wychodzę z założenia, że jeśli chociaż jedną osobę zmobilizują do zmiany to warto dać jej szansę.

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Czasami warto coś olać. :) Nie jestem w tym najlepsza, ale pod okiem męża zaczynam się tego uczyć. :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi naprawdę bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad :)
Staram się odpowiadać na wszystkie Wasze komentarze choćby taką oto uśmiechniętą buźką ";)", która oznacza, że dziękuję za komentarz i poświęcony czas ;)