czwartek, 30 lipca 2015

LBA # 13, 14

Dzisiejszy wieczór postanowiłam poświęcić na LBA i odpowiedzieć na pytania zadane przez Klaudię prowadzącą bloga The world of books oraz JoPark z Czytadelni. Uzbierało mi się trochę nominacji, a że mam sporo nowych czytelników (hurra!) postanowiłam znów wziąć udział w tej zabawie:)


PYTANIA OD KLAUDII:
1. Czy konkretne książki kojarzą Ci się z konkretnymi zdarzeniami?
Czasami tak. Jeśli dzieje się w moim życiu coś bardzo ważnego to zdarza mi się potem kojarzyć czytany wtedy tytuł z tym konkretnym zdarzeniem.
2. Czy kupujesz książki jako pamiątki, gdy gdzieś wyjeżdżasz? 
Raczej nie, zwykle jest tak, że wyjeżdżając kupuję dużo innym, a sobie NIC.
3. Co Cię motywuje? Pochwała czy krytyka?
Zdecydowanie pochwała.
4. Czy są jakieś osoby, które zachęcają Cię do blogowania?
Głównie są to moi czytelnicy, którym serdecznie dziękuję za liczne komantarze i miłe słowa:)
5. Gdybyś miała do wyboru skromne wakacje z rodziną lub drogie, ale sama, co byś wybrała?
Nie byłabym sama... Miałabym książkę hihi:) Ja sama + książki = RAJ:)
6. Chciałabyś wiązać swoją przyszłość z książkami?
Bardzo bym chciała, ale raczej nic z tego na razie nie będzie.
7. Pracujesz nad własną powieścią? A może chciałabyś zacząć?
Mój mąż zawsze się ze mnie śmieje, że mogłabym coś napisać :D To miłe, ale nie mam nawet na razie pomysłu na własną powieść:)
8. Wolisz mroźną zimę czy upalne lato?
Do niedawna wolałam upalne lato, ale od jakichś trzech lat wolę mroźną zimę. Wtedy lepiej mi się czyta, lepiej się pracuje. Nawet lepiej się śpi. Upały mnie już męczą.
9. Byłaś w sytuacji, kiedy zaczęłaś interesować się jakimś przedmiotem dzięki nauczycielowi?
Niestety chyba nie. Co prawda od dawna nie chodzę do szkoły, ale pamiętam, że niestety nie trafiłam na dobrych nauczycieli z powołania...
10. Kino czy teatr?
Od jakiegoś czasu teatr:) Koleżanka mnie zaraziła. Lubię też kabaret:)
11. Koty czy psy?
Zdecydowanie psy! Kot jednak też się przyda, bo ostatnio słyszałam o tym, że na naszym podwórku jest myszka:)

PYTANIA OD JoPARK:
1. Wolisz gdy w twojej biblioteczce znajdują się książki nowe czy używane?
Lubię mieć nowe książki, ale używane na przykład takie po mamie czy babci też bardzo cenię i szanuję.
2. Jaka książka twoim zdaniem najbardziej odwzorowuje twoje życie?
Nie mam zielonego pojęcia. Na razie nie czytałam chyba żadnej książki, która odzwierciedlałaby moje życie, chyba, że poradniki. Jednak gdybym mogła wybrać serial to byłoby to coś w stylu Plotkary - ciągle jakieś nowości, od których można dostać zawału serca.
3. Pisarzy z jakich krajów najczęściej czytasz?
W 2012 nie przeczytałam ani jednej książki polskiego autora. W 2013 była to jedna pozycja. Od 2014 daję szansę naszym autorom i czytam jak najwięcej mogę. Polki i Polacy piszą świetnie i nie wiem dlaczego tak późno dałam im szansę.
4. Czytanie w oryginale czy tylko w tłumaczeniu?
W tłumaczeniu.
5. Jesteś typowym humanistą czy ścisłowcem?
Myślałam, że humanistką, ale już w sumie sama nie wiem. Skoro radzę sobie z księgowością to chyba nie jest ze mną tak źle.
6. Jedziesz na wakacje, ale możesz zabrać tylko jedną książkę. Co to by było?
Ma się rozumieć, że Harry Potter!
7. Czy kiedykolwiek wydarzyło się w twoim życiu coś dziwnego (paranormalnego)? Jak tak to co.
Nie pamiętam takiej sytuacji i lepiej żeby tak zostało, bo umarłabym ze strachu.
8.Czy myślałeś/aś kiedykolwiek o "rzuceniu" bloga?
Hmm... W sumie to teraz mam jakiś taki gorszy blogowy czas, spowodowany nadmiarem innych obowiązków. Myślałam o małej przerwie, ale jednak chyba jeszcze nie jest na to czas:)
9. Bajkowa postać, której bałeś się w dzieciństwie.
Pierwsze co mi przychodzi na myśl to BUKA! W sumie Bobek to też było niezłe dziwadło:) I Paszczak hehe to w sumie była bajka pełna straszydeł.


10. Przy wyborze nowej pozycji książkowej kierujesz się bardziej opiniami innych ludzi czy swoim własnym zachciankom.
Jak mam na bardzo na coś ochotę to i tak to zrobię, czyli kupię sobie książkę pomimo złych opinii o niej. Nie przeczę jednak, że dużo tytułów kupuję po przeczytaniu recenzji innych blogerów, szczególnie tych zaprzyjaźnionych, z którymi mamy podobny gust:)
11. Wersja papierowa czy e-book? 
Papierowa oczywiście:)

Mam nadzieję, że zaspokoiłam troszkę Waszą ciekawość:) w zanadrzu mam jeszcze kilka nominacji. Jeśli macie chęć odpowiedzieć na powyższe pytania - śmiało, zróbcie to w komentarzu, bądź na swoich blogach. Miłego wieczoru, pozdrawiam:)

33 komentarze:

  1. Gratuluję nominacji :)) Haha a ja zawsze Bukę lubiłam, jakoś mi jej było żal :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Ja teraz ją lubię, ale kiedyś się bałam:)

      Usuń
  2. Ja też zawsze lubiłam Bukę, jakoś jej się specjalnie nie obawiałam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) A dla mnie się kojarzy jakiś taki straszny moment jak ona nadchodzi z nad jeziora :D

      Usuń
  3. Gratuluję nominacji! ;)
    Też wolę psy ;) Raz kota miałam i ten okres w moim życiu raczej miło nie wspominam ;/
    A ja tam wolę upały, być może dlatego, że u mnie wciąż jest pochmurno i pada deszcz. Ja dziękuję za taka pogodę!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja miałam kota, ale on mnie nie lubił i wzajemnie :D

      Usuń
  4. Widzę, że nie jestem jedyny z nawałem nominacji. :P W sumie w tym roku te lato jest jakieś takie dziwne i nawet niezbyt upalne, to chyba nawet do przetrawienia. :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zima to stan umysłu, mówię Ci;) Ja po wielu latach nauczyłam się zimę lubić:) Tylko jak auto zamarza to się nerwuję straszliwie :D

      Usuń
    2. amp H co Ty pleciesz? jakie niezbyt upalne? ja się tu o mało nie upiekłam!
      naprawdę wolę jesienne klimaty, jest chłodniej, jest wiaterek, są płaszczyki :D

      Usuń
  5. Kto się nie bał Buki? Też wolę papierowe, uwielbiam wypady do teatru, szkoda, że ta rozrywka droższa od kina... ;)

    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. A ja byłam dziwnym dzieckiem i mi się Buka podobała i ją kochałam :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Gratuluję nominacji!!! Na wiele pytań odpowiedziałabym podobnie... ;) Też wolę psy od kotów, i bardziej motywuje mnie pochwała niż krytyka ;)) Także pokochałam zimę, jednak lubię też lato, ale bez przesadnych upałów... ;) A książki zawsze papierowe i uwielbiam nowe... z całym szacunkiem do starych, ale zadbanych, a nie tych bibliotecznych, wyświechtanych i z różnościami poprzyklejanymi do kartek...;) fee... Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ja tam nigdy nie lubiłam Muminków hah. Też wolę papierowe książki (jak każdy chyba) . Ja lubię po równo lato i zimę.

    Pozdrawiam
    blog--ksiazkoholiczki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawe pytania i odpowiedzi. Ja tez do niedawna wolałam papier, ale odkąd mam czytnik to zdecydowanie wolę ebooki :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jestem typową humanistką, a używane książki uwielbiam i bardzo cenię.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ja też niedawno dopiero zaczęłam czytać książki polskich pisarzy.
    Świetne odpowiedzi!

    OdpowiedzUsuń
  12. Cieszę się, że odpowiedziałaś na nominację :) Ja też zdecydowanie wolę mroźną zimę! Można wtedy usiąść przy kominku i poczytać...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :):):) Właśnie się zastanawiamy nad kominkiem - robić, czy nie? :) Twój argument brzmi przekonująco za:)

      Usuń
  13. Buka to popularny straszak ;)) Fajne odp., też wolę papierowe książki ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Ja nigdy nie mogę wybrać kot czy pies, mam jedno i drugie i uwielbiam po równo :)
    Thievingbooks.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak to myślałaś o przerwie w blogowaniu? Czytelnicy (w tym ja) nie wyrażają na to zgody:-)))
    PS. Beti czy Twój blog ma "fanpejdża" na facebooku? Bo kiedyś Cię poszukiwałam i nie mogłam znaleźć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki miałam gorszy okres:( Dziękuję za miły komentarz, od razu się uśmiecham:* Fb nie mam, ale prywatnie tam jestem i zaglądam do Ciebie;)

      Usuń
  16. Ciekawe pytania :). Ja również wolę czytać książki ze swojej biblioteczki, ale zdarza mi się czasem czytać również te z biblioteki ;). Poza tym tak samo wolę papier, ale ostatnio przekonałam się również do e-booków ;).

    OdpowiedzUsuń
  17. Kiedyś też myślałam, że jestem humanistką. Ja także zdecydowanie psy a w szczególności mój :)

    OdpowiedzUsuń
  18. Gratulację nominacji :)

    http://reading-my-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Kiedyś też nie przepadałam za polskimi pisarzami, ale ostatnio coraz bardziej się do nich przekonuje :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Też dawno nie robiłam LBA i jak tylko znajdę lukę w recenzjach, które teraz mam zamiar publikować codziennie to wrzucę odpowiedzi na pytania od Ejotka ;)
    Bałaś się Buki? A ja jakoś nie, generalnie kocham muminki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O właśnie też mam jeszcze dwie nominacje, w tym od Ejotka :) Codziennie? Ale super! trzymam kciuki:)

      Usuń
  21. Ja jestem typową humanistką, liczb nie cierpię:)

    OdpowiedzUsuń
  22. Też o wiele wolę zimę, nawet tą mroźną. Można zawinąć się w kołderkę, pić gorącą czekoladę, jest więcej energii na wszystko (przynajmniej w moim przypadku) i aż lepiej czyta się książki. Ten gorąc to jest już jakiś piekielny żart.
    No i dziękuję bardzo za odpowiedź :3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To ja dziękuję za nominację:) Zdecydowanie zima też ma swoje plusy i lepiej się wtedy czyta:)

      Usuń
  23. Ja też późno przekonałam się do polskiej literatury, ale teraz ją doceniam :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi naprawdę bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad :)
Staram się odpowiadać na wszystkie Wasze komentarze choćby taką oto uśmiechniętą buźką ";)", która oznacza, że dziękuję za komentarz i poświęcony czas ;)