niedziela, 17 czerwca 2018

"CHŁOPAK TAKI JAK TY" - Ginger Scott


Autor: Ginger Scott
Tytuł: CHŁOPAK TAKI JAK TY
Cykl: Jak my (tom 1)
Seria: Young
Liczba stron: 352
Wydawnictwo: Kobiece
Data wydania: 25.05.2018


"Chłopak taki jak Ty" to kolejna młodzieżowa propozycja, którą oferuje nam Wydawnictwo Kobiece. Książkę przeczytałam już jakiś czas temu, ale siła wyższa sprawiła, że recenzuję ją dopiero teraz.

Historia Joss Winters jest bardzo prosta, a zarazem niezwykle bolesna. Dziewczynka była bardzo szczęśliwa dopóki jej rodzina się nie rozpadła. Mama odeszła, a brak wsparcia i alkoholizm ojca sprawiły, że stała się krnąbrną i zbuntowaną nastolatką. Kiedyś, w jej świecie pojawił się chłopak, który uratował jej życie, a w związku z tym bardzo dobrze jej się kojarzy. Joss wyjątkowo pielęgnuje te wspomnienia. Po ośmiu latach od tamtych wydarzeń chłopak pojawia się znowu i tym razem dziewczyna nie pozwoli mu zniknąć. 

Bohater męski został ciekawie wykreowany, ponieważ autorka troszeczkę rozmazuje granice i nie wiemy dokładnie czy on naprawdę jest taki wyjątkowy czy tylko główna bohaterka go tak odbiera. Nie ulega wątpliwościom, że Wes jest bardzo dobrym człowiekiem aczkolwiek niesamowicie tajemniczym i taki pozostaje do końca lektury. Osobiście jestem fanką innego, drugoplanowego bohatera i jest nim Kyle. Jeśli chodzi o samą fabuła sądziłam, że autorce nie uda się mnie zaskoczyć. Na początku książki działo się źle, następnie pojawił się promyk nadziei i wszystko zaczęło się układać. Bałam się, że tego zaskoczenia nie będzie, a jednak było! Warto więc poczekać na rozwój wydarzeń. 

Autorka wybrała bardzo aktualne tematy, ponadczasowe, trudne, bolesne. Na stronie Ginger Scott wyczytałam, że jest wielką fanką szeroko pojętego sportu i w swoje książki lubi wplatać ten wątek, dlatego w powieści bardzo duża część fabuły opiera się właśnie na sporcie. 

Zakończenie sprawiło, że miałam bardzo mieszane uczucia. Jak wspomniałam wyżej miałam trochę czasu na to, aby przybliżyć Wam tę historię, w związku z czym przeglądając Instagram udało mi się wyczytać, że książka będzie miała drugi tom. Za granicą jest on już dostępny i tym sposobem wszystko nabrało sensu. Czekam więc bardzo niecierpliwie, bo jest to wartościowa historia, którą trzeba poznać. Polecam serdecznie wszystkim nastolatkom jak również osobom pełnoletnim. Przyznam, że książki z serii Young z Kobiecego naprawdę mi się podobają.

Moja ocena: 7/10

12 komentarzy:

  1. Czytałam już o tej książce sporo dobre i myślę, że dam jej szansę Lubię, gdy poruszane są trudne i ponadczasowe tematy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja również mam w planach tę książkę.:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem ciekawa tego zakończenie, które wywołało u Ciebie mieszane uczucia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Rozumiem, ze zakonczenie jest otwarte i zmusza do przeczytania kolejnego tomu. Nie lubie takich chwytow :-]

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo mi się podobała ta książki i strasznie jestem ciekawa drugiej części i rozwiązania tej tajemnicy! :)
    Pozdrawiam Grovebooks

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja także! Bardzo to wszystko zagadkowe :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  6. :) nie moje klimaty...może już za stara jestem;)
    pozdrawiam serdecznie znad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety, ale nie lubię takich książek :( Wydają mi się być schematyczne, przeciętne i nudne :(
    http://recenzentka-doskonala.blogspot.com/2018/06/lick-play-stage-dive-tom-i-oraz-ii.html

    OdpowiedzUsuń
  8. Najchętniej zabrałabym się za tę książkę natychmiast! :D Jednak muszę cierpliwie czekać na kolejny tom, by mieć tę historię w całości pod ręką. Szczególnie ze względu na ponoć zaskakujące zakończenie :) Mam już jedną książkę autorki za sobą i bardzo chcę jej wszystkie powieści u nas :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka bardzo mi się podobała i nie mogę się doczekać drugiej części! Mam nadzieję że wszystko się wyjaśni :D

    Pozdrawiam Grovebooks :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Też czytalam na insta, ze pojawił sie drugi tom. Poczekam na premiere w Polsce i zakupie obie😊

    OdpowiedzUsuń
  11. W tej chwili nie mam jej w planach :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi naprawdę bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad :)
Staram się odpowiadać na wszystkie Wasze komentarze choćby taką oto uśmiechniętą buźką ";)", która oznacza, że dziękuję za komentarz i poświęcony czas ;)