wtorek, 8 maja 2018

"TYRAN" - T.M. Frazier

Autor: T.M. Frazier
Tytuł: TYRAN
Cykl: The King, tom 2
Liczba stron: 336
Wydawnictwo: Kobiece
Data wydania: 23.02.2018


Powieść "King" M. T. Frazier dosłownie zwaliła mnie z nóg. Dobrze, że kończąc lekturę leżałam, bo na pewno padłabym trupem. To było niesamowicie ożywcze doświadczenie, w końcu coś nowego, coś innego. Czekałam niecierpliwie na kolejny tom. Doczekałam się, przeczytałam i jestem usatysfakcjonowana, choć zdecydowanie pierwszy tom był lepszy. 

Ciężko jakoś konkretnie zrecenzować losy Kinga i Doe, ponieważ większość moim przemyśleń byłaby spojlerami. Mam ich sporo, ale to kwestie do dyskusji z osobami, które książkę mają już za sobą. Z takich ogólnych wrażeń, mogę powiedzieć, że nadal jest sporo zwrotów akcji, bardzo dużo przemocy, więc jeśli ktoś ma słabe nerwy, może go to przytłoczyć. 

Brantley King zdecydowanie jest złym mężczyzną, ale odważę się powiedzieć, że dekadę młodsza Doe/Ray także nie pozostaje w tyle. Razem z bohaterką cofamy się w czasie i poznajemy życie nastolatki. Okazuje się, że jej życiowe wybory były bardzo dalekie od tych jakie powinny charakteryzować córkę polityka. "Tyran" zaskakuje też pozytywną przemianą jednego z bohaterów. 

Pokochałam M. T. Frazier za jej nieszablonowe podejście do tej historii, za głównych bohaterów, tak bardzo różnych, a jednak podobnych do siebie. Za postaci drugoplanowe, których los interesuje mnie tak samo jak Kinga i Doe. 

Zauważcie, że "Tyran" jest odrobinę niższy od "Kinga"? Zastanawiam się czy to celowe działanie czy po prostu tak wyszło. Może ktoś posiada już "Lawless", czyli historię motocyklisty Beara? Jakiej jest wielkości? Może seria będzie wydana jako taka drabinka? Mogłoby to wyglądać ciekawie na półce. 

Podsumowując, seria naprawdę warta uwagi. Nie jest tajemnicą, że czytam dużo książek w podobnym tonie, więc wierzcie mi. To trzeba przeczytać. Polecam fanom gatunku! Będzie zaskakująco i bardzo dark, wiecie co mam na myśli.

Moja ocena: 8/10

18 komentarzy:

  1. Planuję zapoznać się z tą serią w wakacje. 😊

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo liczę się z Twoją opinią, a że ostatnio zatęskniłam za erotykami, to postaram się nadrobić swoje zaległości i znaleźć czas na powieści erotyczne. Mam ogromną ochotę na tę serię.

    OdpowiedzUsuń
  3. Potwierdzam, całkiem przyjemna lektura ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. To zdecydowanie nie jest mój gatunek - nigdy nie czytalam tego typu powieści i nie zapowiada sie aby kiedyś miało to ulec zmianie ale dla fanów gatunku? Czemu nie? Jeśli polecasz :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Czytałam obie :) King również powalił mnie na kolana, byłam zachwycona, jednak Tyran to jego mniej udany "brat". Niestety Tyran podobał mi się zdecydowanie mniej :( A to czy są różnej wielkośći? Kurka nie zauważyłam, muszę sprawdzić ;)

    Pozdrawiam
    http://zksiazkanakanapie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Oj muszę koniecznie zabrać się w końcu za tą serię! Przyda mi się taki powiew świeżości, bo choć nie narzekam na lektury, które ostatnio wpadają w moje ręce, to już powoli męczy mnie, że wszyscy piszą schematami na jedno kopyto.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  7. Kurczę, czemu niektóre wydawnictwa nie utrzymują spójności serii co do grafiki, czy wysokości? Taki mały drobiazg, a potem denerwuje.

    OdpowiedzUsuń
  8. Jeżeli robi takie wrażenie, to muszę ją przeczytać!
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Mnie też nieco bardziej podobał się "King", ale "Tyran" wcale nie odstawał :) Bardzo mi się podobała ta książka a autorka ma ogromny talent. Nie mogę doczekać się historii Bear'a chociaż i tak poczekam na jego kontynuacje, by czytać na raz, tak jak "Kinga" i "Tyrana" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również nie mogę się doczekać. Myślę, że autorka jeszcze zaskoczy :)

      Usuń
  10. Chętnie zapoznalabym się z cała seria!

    OdpowiedzUsuń
  11. "King" bardzo przypadł mi do gustu, więc i "Tyrana" chętnie przeczytam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Uuu widzę, że mam serię do czytania! Lubię poczytać takie książki, żeby odpocząć od lektur i podręczników <3
    Zapraszam na Booktour - u mnie podobna tematyka
    https://pozeram-ksiazki-jak-ciasteczka.blogspot.com/2018/05/zapisy-na-booktour-z-pucked.html

    OdpowiedzUsuń
  13. A ja się coś nie mogę zabrać za tę serię i w sumie sama nie wiem do końca dlaczego :/ Może w przyszłości jednak zmienię zdanie :)
    http://whothatgirl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana koniecznie! Zmień zdanie błagam :) :) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  14. Nie mogłam sie doczekac, az je przeczytam! Nie zawiodłam sie... King powalił mnie na kolana, a zakonczenie??? Na szczęście dzieki Tobie moglam od razu zabrac sie za kolejną część.😊 Niesamowity zwrot wydarzen,fabuła zmienil erotyk w świetną ksiazke. Polecam serdecznie😊😊😊

    OdpowiedzUsuń
  15. sprzedaje może Pani tyrana? deadly666bunny@o2.pl

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi naprawdę bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad :)
Staram się odpowiadać na wszystkie Wasze komentarze choćby taką oto uśmiechniętą buźką ";)", która oznacza, że dziękuję za komentarz i poświęcony czas ;)