piątek, 6 kwietnia 2018

"MARTWA JESTEŚ PIĘKNA" - Belinda Bauer


Autor: Belinda Bauer
Tytuł: MARTWA JESTEŚ PIĘKNA
Liczba stron: 448
Wydawnictwo: Muza
Data wydania: 28.02.2018

Witajcie wiosennie. Chciałabym podzielić się dzisiaj z Wami recenzją książki, którą przeczytałam już jakiś czas temu, i która zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Nie napisałam o niej od razu ponieważ trochę mi się pomyliła kolejność, ciągle jednak mam ją w pamięci. Mamy kwiecień, a to już trzecia czytana przeze mnie książka,  w której główną bohaterką jest kobieta zajmująca się dziennikarstwem śledczym i kryminalnym. Jednocześnie zaznaczam, że każda lektura była z innego wydawnictwa i tak sobie myślę, że to taki modny wątek w tym roku. Osobiście bardzo się z tego cieszę, bo zdecydowanie lubię taki typ literatury.

Eve Singer pracuje w telewizji jako reporterka. Zarabia na życie opisując zbrodnie i nieszczęścia innych ludzi. Praca jest trudna, konkurencja ogromna, szef nie do zniesienia, a w domu czeka na kobietę chory ojciec. Życie dziewczyny zdecydowanie utkwiło w martwym punkcie, na każdej stronie czuć jej samotność, zmęczenie życiem, pracą, opieką nad tatą. Ilość spraw na jej głowie sprzyja czarnym myślom. Wykonywany zawód niestety ma to do siebie, że nie pozwala kobiecie tkwić w stagnacji, wszak ludzie czekają na kolejną sensację.

Powieść wciąga od pierwszych stron. Autorka od razu zaczyna od mocnego akcentu czyli okrutnego morderstwa. Dziennikarka nieświadomie zostaje wciągnięta w pewną sekwencję zdarzeń, nie mając świadomości, że spotkała napastnika twarzą w twarz. Od tej pory oboje grają w śmiertelną, makabryczną i niezwykle obciążającą psychiczne grę.

Kreacja mordercy zrobiła na mnie ogromne wrażenie, choć szczerze inne postacie wcale nie były gorsze. Nie ma głębszego sensu robić tutaj charakterystyki wszystkich bohaterów, bo to nie wypracowanie, ale o wielu mogłabym napisać kilka stron. Na żadnej płaszczyźnie nie odczułam, że to dopiero druga książka Belindy Bauer. Naprawdę świetna robota. Polecam Wam serdecznie.

Moja ocena: 8/10

14 komentarzy:

  1. Książka zbiera same dobre recenzje, więc mam zamiar przeczytać, chociaż początkowo tytuł mnie odstraszał:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem ciekawa fabuły i na pewno przeczytam tę książkę. Nie wiem kiedy mi się to uda, ale mam nadzieję, że już niedługo. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka znajduje się na liście moich czytelniczych priorytetów. Mam nadzieję, że będę usatysfakcjonowana lekturą. 😊

    OdpowiedzUsuń
  4. Mnie też się podobał ten tytuł. Świetna książka, bardzo dobrze i szybko się ją czyta. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Szczególnie jestem ciekawa tej kreacji mordercy, ten element w kryminałach i thrillerach jest dla mnie najważniejszy.

    OdpowiedzUsuń
  6. Mnie jakoś ta książka nie interesuje - nie moje klimaty.

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam książki,w których kreacja mordercy zachwyca. :D Tę książkę muszę koniecznie przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Na mnie ta książka również zrobiła spore wrażenie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  9. Uff, cieszę się, że powieść przypadła Ci do gustu, bo właśnie czeka na mojej półce, aż w końcu znajdę na nią czas... A tak w ogóle kochana, to my mieszkamy dość blisko siebie, zatem wypadałoby się kiedyś spotkać. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo blisko! Idą ciepłe dni i naprawdę mam nadzieję, że kiedyś się zobaczymy :*

      Usuń
  10. Czytałam ją niedawno i byłam zadowolona. Przyzwoity thriller. Najbardziej podobała mi się psychologiczna kreacja mordercy. Świetnie, że autorka poświęciła mu tak dużo stron :)
    Pozdrawiam!
    houseofreaders.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  11. Zwróciłam na nią uwagę jeszcze przed premierą, jednak obecnie brakuje mi czasu na czytanie, więc na razie dałam jej spokój. Sam tytuł oczywiście zapisuję i coś czuję, że niebawem jej poszukam, bo coraz częściej sięgam po thrillery :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Kolejna osoba poleca tę książkę, w takim razie muszę przeczytać ;)

    OdpowiedzUsuń
  13. Kusi mnie już od pierwszego zobaczenia. Twoja recenzja mi jeszcze utwierdziła w przekonaniu, że muszę ją przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi naprawdę bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad :)
Staram się odpowiadać na wszystkie Wasze komentarze choćby taką oto uśmiechniętą buźką ";)", która oznacza, że dziękuję za komentarz i poświęcony czas ;)