poniedziałek, 19 lutego 2018

"KINDNESS BOOMERANG. 365 sposobów jak zmienić świat i siebie" - Orly Wahba


Autor: Orly Wahba
Tytuł: KINDNESS BOOMERANG. 365 sposobów jak zmienić świat i siebie
Liczba stron: 384
Data wydania: 17.01.2018
Wydawnictwo: Buchmann

Życzliwość to towar deficytowy i choć coraz więcej się o niej mówi to jednak nie jest trendy. Wszyscy doskonale zdajemy sobie z tego sprawę. W pędzie życia i codziennych problemach często sami mamy problem z pozytywnym nastawieniem, nie mówiąc już o pozytywnym traktowaniu innych. Przyznam, że sama czasem mam z tym trudność, ale staram się sięgać po pozytywne książki i lgnąć do życzliwych ludzi. Wierzę także w karmę i już kilka razy przekonałam się, że coś w tym jest. Orly Wahba również uważa, że dobro powraca jak bumerang, a jej misją stało się szerzenie życzliwości dla osób wokół nas, a także dla nas samych. Ja jestem zdecydowanie na tak. 

"Kindness Boomerang" nie jest typowym poradnikiem. Jak mówi rozszerzenie tytułu mamy tutaj 365 sposobów na to jak codziennie być lepszym człowiekiem. To taki swoisty kalendarz, który zawiera datę, zadanie, cytat oraz krótką refleksję autorki dotyczącą wyżej wspomnianego zadania. Dzięki temu książka może być dla nas elementem codziennego planu dnia lub możemy sobie wracać do niej co jakiś czas. Przyznam, że cytaty są naprawdę inspirujące. Któż z nas ich nie lubi? Tutaj znajdziemy prawdziwą skarbnicę świetnych zdań i myśli, a dla przykładu przytoczę cytat królujący najczęściej w mediach społecznościowych. 

"Nie mów mi, że ogranicza nas tylko nieboskłon, skoro na Księżycu są już ślady stóp" - Paul Brandt. 

Jeśli chodzi o zadania, które proponuje nam autorka, są one czasem tak banalne, że człowiek ma ochotę się roześmiać dlaczego sam na to nie wpadł. Niestety codzienna rzeczywistość tak właśnie działa, że zapominamy o sobie i nie mamy dla siebie czasu. Są również zadania trudniejsze, na przykład zbiórka zabawek dla dzieci z domów dziecka. Chodzi mi tu bardziej o trudność logistyczną niż ogólnie. Aczkolwiek przyznajcie sami, że zadanie typu znajdź chwilkę dla siebie jest proste, a często o tym zapominamy. Zadań jest mnóstwo i na pewno każdy znajdzie coś dla siebie. Dodatkowo komentarze autorki bardzo mi się podobały. Były krótkie, rzeczowe, ciekawe i dające "kopa" do działania. 

Serdecznie polecam Wam powyższą książkę. Ten nietypowy dziennik wspaniale sprawdzi się jako prezent, a także pomoże Wam w podjęciu prostych działań, które sprawiają, że dzień będzie lepszy i piękniejszy. Bądźmy życzliwsi dla siebie i innych.
Moja ocena: 7/10

7 komentarzy:

  1. Do książek tego typu podchodzę bardzo sceptycznie i z dystansem. Rzadko po nie sięgam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie przepadam za takimi książkami.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak zobaczyłam tytuł wpisu, to od razu pomyślałam, że to kolejny szajso-poradnik z serii "myśl pozytywnie a będziesz supermanem milionerem heffnerem". Twoja opinia ukazuje jednak zupełnie inny obraz - to książkowe skłonienie do refleksji. Zamiast oglądać pseudo-filozoficzne memy, o których zapominamy po 5 sekundach, powinniśmy czytać takie książki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hihi zrobiłaś mi dzień! Dziękuję za ten komentarz :* milionerem hefnerem haha bomba

      Usuń
  4. Nie czytam tego typu książek, więc sobie daruję :)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytam za często poradników, ponieważ wydają mi się trochę nie potrzebne ale ten trochę mnie zaciekawił :)

    Pozdrawiam Grovebooks

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi naprawdę bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad :)
Staram się odpowiadać na wszystkie Wasze komentarze choćby taką oto uśmiechniętą buźką ";)", która oznacza, że dziękuję za komentarz i poświęcony czas ;)