sobota, 20 stycznia 2018

"GDY MORZE CICHNIE" - Jorn Lier Horst


Autor: Jorn Lier Horst 
Tytuł: GDY MORZE CICHNIE
Cykl: William Wisting (tom 3) 

Seria: Mroczny zaułek 
Liczba stron: 348
Wydawnictwo: Smak Słowa
Data wydania: 22.11.2017


Witajcie. Dziś na blogu bardzo lubiany przeze mnie autor, czyli John Lier Horst z kolejną porcją przygód Williama Wistinga. Będzie to wyjątkowo krótki wpis, ponieważ książki o komisarzu prezentowałam już wielokrotnie, a ponieważ wszystkie mają punkty styczne i trzymają dość równy poziom, to zapraszam do kliknięcia w tytuł i zerknięcia na moje poprzednie opinie. 

Malownicze Stavern znowu po sezonie, co wcale nie sprawia, że policjanci mają mniej pracy. Pod apteką zostaje znaleziony postrzelony mężczyzna, a mniej więcej w tym samym czasie na pogorzelisku znalezione zostają zwęglone zwłoki. 

Brzmi intrygująco i ciekawie, ale przyznam szczerze, że początkowo akcja toczyła się jak flaki z olejem. Zaczęłam się zastanawiać co się dzieje, bo zazwyczaj wszystkie powieści autora wciągały mnie od pierwszych stron. Na szczęście Horst kolejny raz udowodnił, że wie co robi. Finalnie mogę powiedzieć, że lektura okazała się pozytywnym zaskoczeniem i choć całość jest dość spokojna, a śledztwo wydaje się toczyć bardzo leniwie, to książka znów trafiła do folderu moich ulubionych powieści.  Pozornie nieistotne tropy układają się w wielką sprawę. Warto wspomnieć, że choć polskie wydanie ukazało się teraz, to generalnie książka funkcjonuje w obiegu od 2006 roku.  Dlaczego o tym mówię? Treść, która powstała jedenaście lat temu znalazła odzwierciedlenie w obecnych czasach. Jest to dla mnie niezwykle przerażające i nie chcę myśleć co będzie działo się na świecie za kolejne jedenaście lat. Nie piszę wprost o co chodzi, odkryjcie to sami. Horst jak zawsze trzyma poziom, a jego powieści są kapitalne.

Wydawnictwo Smak Słowa szybko i sprawnie wydaje kolejne tomy, co jest niewątpliwym plusem, bo jak sami wiecie, nic tak nie drażni jak brak kontynuacji ulubionych książek. Seria niestety zbliża się ku końcowi, nad czym bardzo ubolewam. Polecam Wam serdecznie cały cykl.

Moja ocena: 7/10

Cykl o Williamie Wistingu:

GDY MROK ZAPADA / KLUCZOWY ŚWIADEK / GDY MORZE CICHNIE/ FELICIA ZAGINĘŁASZUMOWINY / POZA SEZONEM / PSY GOŃCZE / JASKINIOWIEC / ŚLEPY TROP

13 komentarzy:

  1. Mam nadzieję, że finalnie "Ślepy trop" też mi się spodoba, bo póki co nie nie mogę się wciągnąć w jego treść.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapisuję sobie nazwisko autora. Zaintrygowałaś mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie do końca mój klimat, ale seria może być niezła rzeczywiście:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znam tej serii, ale będę miała ją na uwadze.

    OdpowiedzUsuń
  5. Będę miała na uwadze tę książkę, gdy będę szukała czegoś nowego ;)

    Pozdrawiam,
    Lady Spark
    [kreatywna-alternatywa]

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja zaczęłam od Szumowin aż do Jaskiniowca i dopiero zaczęli wydawać wcześniejsze tomy;p Nie sięgnę po nie, bo wprost nie cierpię się cofać w historii bohaterów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też takiego czegoś bardzo nie lubię, ale są dwie serie tak wydawane, w których naprawdę kolejność nie ma znaczenia. To jest jedna z nich :)

      Usuń
  7. Lubię twórczość tego autora, choć nie mogę się nazwać jakąś wielką fanką. U mnie na półce czeka obecnie książka Szumowiny, a za sobą mam Ślepy trop. Nie podoba mi się ta zaburzona kolejność wydawania i skutecznie zniechęca mnie do dalszej lektury, niestety.

    OdpowiedzUsuń
  8. Wiesz, że ja i ten typu gatunek nie za bardzo się lubimy? :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubie kobiece klimaty, wiec z chęcią zaczne od 1 tomu :-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jak na razie mam dopiero autora w planach, ale zanim sięgnę po ten tytuł chciałabym zapoznać się z pierwszymi tomami ;)

    Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wiesz,że jeszcze nie czytałam książek tego autora?🙈 Zaintrygowałas mnie...

    OdpowiedzUsuń
  12. Mam w planach poznać w końcu twórczość Horsta ;)

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi naprawdę bardzo miło jeśli pozostawisz po sobie jakiś ślad :)
Staram się odpowiadać na wszystkie Wasze komentarze choćby taką oto uśmiechniętą buźką ";)", która oznacza, że dziękuję za komentarz i poświęcony czas ;)